Dvojčata po Sicílii 2019 Fordkou, Oplem a na slonech s koloběžkami

28. říjen 2019 Odlet

A jsme tady, v naší Casa di San Vito Lo Capo. Ta černá skvrna vzadu je moře.

29.10.2019 Dnes vstávačka v 5:07, tj. hodinu a půl před východem slunce. U snídaně hrajeme hru "Poznej značku auta, které jede po ulici dva metry od stolu.

30.10.2019 Buongiorno a arrivederci. Na té pláži Vám chybí jen Široký je tam ale hodně dlouhý Dlouhý a dvakrát Bystrozraký. Ten Široký z pohádky od K.J.E., co by Vám vypil moře pro výpravu suchou nohou na ramenou kámoše Dlouhého až do Afriky, tam na pláži absentýruje.

Jste v pořádku? Alespoň řádku bando cestovatelská.

31.10.2019 Tak kde jsou další foteny. Pokračujeme v rybím menu, dnes večer rybí polévka. Škoda Terinko, že tu nejsi. A taky bedle. Dnes jsme jeli k Erbanům pro sadbový česnek. Dostala jsem odstraňovač šupin. Dostali jsme dva pytle červených a žlutých brambor Vedralových. Od Mirky vajíčka a má nového koně, dodělává si školu a bude psychoterapeutka s pomocí koní (PPK). Tak to je pro dnes všechno. Líbá mamuša.

Dnes bagrem přírodní rezervace Zingaro. Úplná pecka.

1.11.2019 Chrám a divadlo Segesta.

Foteny kalendářové. Nevím, zda vám Jirka psal, že včera visel na stromě, jabloni. Volal SOS, na mě a Krupajzníka. Nikdo ho neslyšel. Říkal, že visel ze čtyřmetrové výšky, to jako vždy přehání, bylo to jen 3,5. Ale nic se mu nestalo, jen nemůže kroutit hlavou. Strom se rozlomil vejpůl a Jirka, když se nedovolal a už neudržel, bumbác a byl na zemi v kotoulech ze stráně. Ještě, že máme tak svažitý terén, pro paragány dobrý. Foto chybí, budu muset být nakresleno.

Ani maminka ani Krupajzník nebyli v doslechu, tak jsem se musel pustit, svaly povolily.

Opět nádherné foteny. Tady také trochu prší. Je čas vhodný na úklid i duše. To melancholické počasí k tomu přímo vybízí.

2.11.2019 Poklidné dušičkové sobotní ráno s Eduardem.

My jsme dnes hlavně stavěli hrad a teď vyrážíme na zmrzku a k majáku.

3.11.2019 Chvilka nepozornosti a Eda mi sežral rybí krémovou polévku z čerstvých kaprů z výlovu rybníka Amerika ve Frantových. To byl ale fofr. Ani husitská protikocouří kolová hradba z tabletů a PC nepomohla. Tomíkova kuše neboli měchačkový samostříl čeká na krokodýlovi i trůn v Nedweisu, kámoš červotoč sídlící v klouzačce o sto šest chroupe dřevo jabloňové, slivovice mu jde k duhu.

Ahoj, hlásí se sicilské zpravodajství. Dnes foukal silný vítr, a tak jsme výletničili všemi směry. Nejprve přes ostnatý drát na jih podél moře, pak koupačka, hrad a po obědě k věži, odkud rybáři pozorovali, zda se blíží hejno tuňáků (tam nás honili psi), a pak kolem majáku (kde jsme si nesčetněkrát hráli, že nás honí psiska). Z fotek je opět patrné, jak žijeme po sicilsku, na ulici. Pláž v San Vitu je neskutečně nádherná. Moře průzračné. Písek bílý, moře přechází z blankytné modré po tmavě modrou a třešničkou na dortu je ten bílý maják v dáli. V písku jsou krásné malé mušličky, ale bohužel i odpadky jako jsou nedopalky, různé kusy plastu i střepy. Dětem to však nevadí, ba naopak. Sbírají “poklady” jako jsou růžová víčka od petek, barevné lžičky od zmrzlin a všelijaké provázky. Střepy a zátky od piva nám odevzdávají, abychom je vyhodili do tříděného odpadu. Zítra bychom chtěli zas do Zingara na oblázkové pláže se skalisky. Mějte se moc fajn.

Podzimní dovolená u moře má svoje kouzlo. Já bych si vzala hafu knih, chodila po okolí. Takhle jsem si nějak představovala podzim v Piraně. Jirka mě vpustil do světa HBO a mě pálí oči. Dnes jsem měla být u Mazalice, ale nemluví se starým Honzou, tak se sejdeme v Praze. Počasí se časí, práce na poli a na pozemku nečekají. Odvážím další várku z ateliéru, tedy dílny, druhá bruska už vysvobozena ze záplavy odložených věcí. Ryzce už nerostou. Našla jsem úplně fungl nové vodovky. Eda se pěkně srstí, bude tuhá zima. Dokonce máme u krmítka kosi, Jirka by napsal kosy. Cháchá Hurvínek. Užívejte poslední krásné dny. Líbá mamuša, babuša pro Honzu Květa.

Ooo, děkuji. Honzík řekl, ať zapózuji s hradem. Nikdo jiný pózovat nechce. Plavky jsou jako má Terezka z H&M ve slevě, jen už měli jen tygrované. Táta se mě v Nedvajzu u bazénu dost lekl. K majáku jsme nedošli, ale alespoň do přístavu k soše svatého Víta, který se narodil na Sicílii. Zmrzka vynikající. Tomajda měl pistáciovou s čokoládovou a Emička dva druhy čokoládové. Né, že by to tu bylo zcela bez kňouráni, ale moc se nám tu líbí.

4.11.2019 “Bratře větře, duj!” Dnes Zingaro a velké vlny. Při odpolední procházce v San Vitu jsme pozorovali surfaře. Nebojte, zítra už frčíme domu a přestaneme vás spamovat. Krásný večer do Čech.

Ahoj do všech koutů světa, tam kde se právě čirou náhodou nalézáte. E&T, toho času na ostrovu Sicilském právě dlící, ať si vytáhnou ze šatny a opráší sedáky a přilby od First Biků, natrénováno mají na lezecké stěně dost.
Vážení, letošní jmelíbraní je opětovně pod Slávčino taktovkou: Tam, kde prý jmelí ještě je.
V sobotu 21.prosince v 10:00 u jezera-koupaliště Lhota u Staré Boleslavi. 50°14'34.117”N 14°40'15.130”E
Lana nutná.
Následná knajpa jako útočiště pro politickou agitku se jmenuje „V pivovaře“ a nachází se ve Staré Boleslavi, webovky mají vpivovare.cz. Podpisové archy i propisovačky pro projevení občanské neposlušnosti zajistí opět Kytka. Kdo si přeje rezervovat židli, ozvěte se.
kocour Eda a Jirka

P.S.
přeposlat prosím, koho jsem opomenul.

Odesláno z nakousnutého jablka

5.11.2019 Dobré ráno, atelié vypadá na půl uklizeně, skalka na čtvrt. Ještě rozvést kompost k růžím. S Jarkou M. jsem měla domluvený bazén, budu však kuchat letos jednu krůtu. V sušičce šustí myš. Učitelé ve středu stávkují, jak znám Šébla, určitě se připojí i s MŠ, podívám se na web. Moc se na vás těším, až vás obejmu.

Na Masaryčce stíhám jen tak tak vlak a ještě jednoho božího horkého jezevčíka s dvojitým kečupem grátis. Paní se už na mě z dálky směje a vybírá mi toho největšího macka. Dicinky je to v poklusu. Někde u Mladé Boleslavi se naše vlaky, ten s Kytkou a tam můj míjejí. Edík by se tam sám chudák jeden zrzavej bál.

Program Jejdovo skoro kulatých narozenin:

Brzký oběd, před tím malé zamyšlení o listopadu 89, přínos, svátek Sv. Martina.

Hrají:

SV. Martin - TOM a Tomášek (Robin Hood)
Kůň - Terka Šerka, alternace Emička, je nutno vyrobit
Žebrák - Jiří, alternace @Honza Honza

Salát, zmrzlina, ovoce – Terezka
Zelí červené a bílé, bramborový knedlík - mamuška, bábuška, Květa Bábovku udělám, jak jsem slíbila a přivezu, Jirka jí nechce brát mit Gepack.
Dortík - Terezka, Šerka
Bábovku udělám, jak jsem slíbila a přivezu, Jirka jí nechce brát mit Gepack.
Tak to je asi všechno o krevetách.

Jste skvělí, jen ještě hodit minci do moře a někde tam nechat alespoň jeden pytel, důvod k návratu. Sicílie je inspirací. Eda děkuje a mává ocasem.

Sláva nazdar výletu, přistáli jsme, už jsme tu. Tímto končíme sicilský foto příběh a těšíme se na vás. Dobrou*