Jako testovací kopec pro všechny ty jeho životní automobilové lásky sloužil fotříkovi Ejpovičák. Počínaje tímhle bílým Warťasem nadčasově krásně oblých tvarů. Ten, co skončil na střeše diky strýci Lubošovi, našemu nejtalentovanějšímu karambolistovi. Modrou oktávkou, pomuchlanou v Pešti cestou do Šibeniku. Dalším hranatějším wartburgem a posledním zeleným žigulíkem, který chtěl vrátit hnedka, jak vyjel na kočičí hlavy tehdá ještě třídy Moskevské. Zatěžkávací zkouška, test síly koňského spřežení pod kapotou, začínal přesnou šedesátkou u úpatí kopce, tedy přesněji u značky konec obce Ejpovice a končil na temeni Ejpovičáku u té odbočky ke kaolinovým jámám Na Šlemovně, kam jsme vyráželi těžit matroš pro naše porcelánové experimenty. Když tam nahoře byla taky šedesátka tak bylo vše O.K.
Fotřík u benzínky Na Hrádecké s vypůjčenou kývačkou. Motocykl zapůjčený na jaře 1951 z autoškoly ve Strašicích, zaparkovaný před benzínkou FEXIM z Kralup Na Hrádecké. Prvá jízda Přemyslova domů za jeho Naděnkou. A od té doby vždy když jemu docházel benzín, zrychloval, aby stačil ještě dojet. A ještě starší jeho fotena na Letné.Motorky nejsou tak zastoupeny ale nějaké by se našly. Brácha pradědy Honzy, Eman proháněl Indiána.
Prvá facha v Horšovském Týnu. Pytle pšenice i ve snu zavazovali spící ruce naše rutinní smyčkou, přes špičku boty, nahazovali na rudl. V násypce se střídali u lanové radlice primitivního navijákového bagru. Na střídačku spali na složených pylech pod trámovím nahoře u stropu, než přijela další V3Ska, zvážená řádně před stodolou. Hořák naftové sušičky zvané „Ruska“ hučel a krásně uspával po celou noc. To vše s menšími absencemi ve složení, Had, Sťopík, Pedro Barcalů, Jára Slípků, Reezzees, jeho mladší brácha Ivan a Já po čtyři roky následující, nežli jsme se rozprchli na různé vejšky. Tamtéž jsme tehdá přičichli k vůni benzínu a nafty. Čtyři dny po bratrském nájezdu tanků velkého bratra nás odvážel stařičký autobus s protáhlým čumákem k Horšovskému Týnu. Noční loupež traktoru Zetor pro transfer do nedaleké knajpy skončila překvapivě nečekaným vyschnutím nádrže jeho. Po rovince silnice na Milíčov to ještě ve čtyřech jakštakš šlo utlačit ale do kopce šestero rukou, neb dvě museli kroutit volantem, nestačilo. Reezzes doběhl pro pomoc na ubytovnu a ve dvě už stál Zetor před statkem jakoby nic a my zalamovali na kavalcích. V šest se šlo do fachy. Následný den jsme si vypůjčili jednoručkovu dvěstěpadesátku na výpravu do Horšovského Týna do kulturáku na film o princezně se zlatou hvězdou na čele. Ta Jawa, ne princezna ale záhy něžně položena byla do pangejtu, neb ten bastl s oběma rukama zdravejma ukočírovat nešlo. Slíprs téměř každonočně utíkal do nedaleké Borové a když se do těch krajů po třiačtyřiceti letech navrátil, obezřetně se rozhlížel, zda z nějakého přivřeného okna zvědavě nevykukuje nějaká povědomá tvářička vnoučete.
Fiat 600 podepřen špalkem na Hrádecké při provařování spodku autogenem. A další přehršel nebezpečných oprav.
Rumunsko v údolí štol rudy uranové. Oprava Mírovo Škodovky autogenem ... kyslíková bomba a acetylén z karbidky. Voda kape do pixly od Lunchmeatu. Svářecí drát vypleten z pletiva v plotu chránícího černé vepříky před námi cizinci ... Někdy kolem roku čtrnáctého, nového toho milénia, čekám na Toma před jeho honosným dvoupodlažním sídlem v Holešovicích. Přihrne se s provázkem se dvěma uzlíky, že jako musíme u sporťáku, co právě jedeme vybírat změřit hlavně, zda se tam vtěsná jeho sněhobílý snowboard. Barva vozu by měla taktéž s tímto ladit. Ostatní parametry jsou víceméně podružné. S tímto nelze nežli souhlasit. Úkol byl po dvou vysilujících dnech splněn. Volba padla na Megana.Roku dvoutisícího šestnáctého přibyly další vozy našeho nejmladšího Tomajdy a Emičky
In benzin veritas!!! Stojí nad kavárnou, kam v dvaadvacátém roce zavítá se svojí Terkou Tom a budou tam slavit její narozky. Po celodenní rachotě na surfech na vlnách Atlantiku. Někde tam dole ve Francii pod Pyrenejemi.
Asi nejtalentovanějším členem naší famílie na karamboly byl strýc Luboš, manžel tátovo ségry Libušky. Už jako mladík porazil jedny Boží muka a později dostal na střechu nášeho sněhobílého Warťase.
Auto MUDr. Janaty, pod kterým zůstal děda Václav a do konce života kulhal ale jen na těle ne na duši.
Havárie na Hrádecké
Přemysl s foxteriérem
Honza na motorce bráchy Emana
Emanův Indián v Krkonoších
klan Lochmanů a Naďa v popředí