SF

„Kdo málo viděl, mnohému se diví.“

3. 11. 2014 Ahoj, posílám Vám pár cestovatelských poznámek, co jsem si včera udělala do IPhonu. Nemusíte je číst. Asi to bude nuda :) Ale nemám s kým "sharovat" zážitky, tak budu otravovat :-( Zkusím poslat i pár iphoních cvaků jen pro dokreslení, žádné pořádné foteny zatím nemám :-( Raději nezveřejňovat :) V Londýně na info přepážce mě přivítal Ind a prodal mi velmi výhodný lístek na londýnské MHD jen za 9 liber. Jízda do centra stojí 5,5, tak jsem zajásala. O-ou platí jen do půlnoci :-( Vždyť jsem mu říkala, ze chci jet zítra ráno! Ponaučení zní: Pozor na Indy nejen v Delhi :-( 16:59 vyrážím z London Heathrow Piccadilly line do centra. Světla v metru problikávají přesně, jak si pamatuji. Hlavní úkol v Londýně jest dostat se zpět na letiště, a to včas na let do SF&do půlnoci hodně jezdit metrem :) Na noc v hostelu už jsem asi trochu stará :) Tower s 888,246 vlčími máky byl krásný, ale pak jsem zjistila, ze se mi nechytá roaming (že nefachá ta offline mapka už jsem zjistila dřív) a začalo opravdové dobrodružo :) Teď už jsem na 3. poschodí palandy a už se těším až ráno v 6 zbuchnu dolů :-(

4. 11. 2014 v 11:37 Ještě posílám dvě a už Vás nechávám :) asi je to zmatené. Na tak malé obrazovce se často uklepavávám a nejdou mi připojit fotky :) mějte se krásně! Za chvilku odletám do Friska. Posílám pusu*t

8:34 šťastný okamžik! Na dně batohu jsem konečně objevila sezamovou tyčinku :) Čekám na Heathrow Terminál 5 s výhledem na letadla. Ráno začalo dobře, protože jsem nespadla z palandy :) Ale bylo to o fous a vyžadovalo to rychlé horolezecké přehmaty :) Snídani jsem samozřejmě nestihla. Tu začali podávat až hodinu po mém brzkém odchodu. Ale o to větší radost mám teď z tyčinky. Ještě že jsem ji nenašla už včera :) Ranní procházka Hyde Parkem byla osvěžující. Jen pár cyklistů, běžců a labutí a kačen. Kolem Royal Albert Hall na zastávku Kensington South a po Picadilly na Heathrow. Kdo v metru přečte noviny, nechá je tam dalším cestujícím, tak mám dost co číst :) Včerejší let s British Airways byl moc příjemný! Stewardi vtipkovali s cestujícími a bacon sandwich byl dobrý :) Pak jsem se prošla tradiční procházkou od Westminster Abbey a House of Parliament kolem Big Benu a pak podél vody pod velkým kolem London Eye, kolem mostu Millenium, Shakespeare's Theatre az k Tower Bridge. S maminkou jsme se tam procházely nedávno :) Přes řeku k Toweru, kde jsou statisíce keramických vlčích máků za padlé britské vojáky v 1WW. Poslední bude zasazen 11. listopadu, kdy uplyne 100 let od doby, kdy válka začala. Je to moc krásná expozice! No a pak jsem trošku znejistěla, jestli najdu svou "palandu", ale podařilo se a holky-spolubydlící byly hodný a šly celkem brzy spát :)

4. 11. 2014 v 21:39 Ahoj Ty moje kosmopolitní cestovatelko, neotáčej se, myslím Tebe s těma vypůjčenejma dědovejma toulavejma křuskama, co v tom tvym kletru, vedle třech butylek Plzeňského pro Zdendu váží asi nejvíce. Neboj, háčky a nabodeníčka doplním. Rád jsem si to přelouskal a silážuji vše do jednoho souboru. Zveřejním až budeš chtít, jen to přečtu bábrlinkám. Odjezd ze Starbucksu byl opět zpestřen, neb jsem nenašel na prvý pokus Tvoje Picanto, vystoupivše v prvém štoku a pak prohledávaje vyšší a vyšší patra. Bylo v prvém mezaninu. Dnes jsme byli s babičkou v cukrárně. Všechno jsem jí přečetl a ona se krásně po několikráte usmála. Těšíme se všichni na pokračování, už asi z Friska od krajanů v krojích. ttt

5. 11. 2014 viz SMS: ZdravimZFriska&frcimBARTemDoWalnutCreekuModreNebe19stNaMocVelkouPartyToNevidim,pusu*t

6. 11. 2014 v 06:39 Ahoj cestovatelko, okamžitě nahlas polohu hnedka jak se probudíš!!! Dva dny bez spojení.
    Bude-li pršet, jako se chystá právě tady, můžeš z půdy snést jednu bednu se Zdeňkovými poválečnými BW fotografiemi z Austrálie a z Tichomořských ostrovů. Já je rád naskenuji. Filmy z 8mm kamery ne, to neumím.
    Těšíme se na další pokračování seriálu: Mezi krajánky s tyroláčky. ttt

6. 11. 2014 v 18:19 Dobré ranko ze slunečné Kalifornie. Včera dopoledne jsem byla u Zdenka. Ven se mu však nechtělo, tak jsme si jen popovídali a předala jsem mu dárky a pozdravy. Pak jsem Bartem odjela do centra a prošla se mezi mrakodrapy, do kopce podél tramvajových kolejí a kousek do China Townu. Bohužel se tu dost brzy stmívá, tak jsem jela v pět zpět. Spím u Bary-Zdenkovi ošetřovatelky, v pokojiku jejího syna, který spí v garáži, protože si pořídil štěně :) Dnes mám v plánu výlet do centra a projít se Golden Gate Parkem až k plaži. Uvidíme, kam až dojdu :) Mějte se moc fajn! Posilam pusu**t

6. 11. 2014 v 18:29 Ahoj, tady už řádná tma, jako v pytli ale ne, neb včera byl úplněk. Ve škole jsem chyběl když jsme probírali, zda úplněk je i v Kalifornii ve stejný den. Pochybuji. Pro jistotu to prosím ověř. Yosemitským medvědům, tak Tobě by se šiknul. Bábrlinka nabádá abys někomu nenaletěla. Blíže to nespecifikovala. Těšíme se všichni na pokračování. ttt
    P.S. Ty foteny jsou jak poštovní známky.

7. 11. 2014 v 15:52 Zdravím domů :) Děkuji vám za zprávy! :) Včera jsem byla na krásném výletě downtown! Popojela jsem Bartem a pak takovou metro-tramvají na kraj Golden Gate parku a procházela se jím skoro celý den. Bylo zas krásné kalifornské počasí :) Navštívila jsem Museum de Young, kde mají sbírky moderního umění, afrického, mexického, koloniální nábytek,... nejvíc se mi líbilo sklo-keramika a velké obrazy amerických národních parků. Je tam také věž s úžasným výhledem na SF! Pokračovala jsem dál parkem až na pláž, kde jsem se rozdělila s racky o pringelsky :) Pak procházkou večerním downtownem zpět :) Dnes mám v plánu výlet po Walnut Creeku směr na Monte Diablo. Odpoledne jsem slíbila pomoci se štrůdly na tu Czech and Slovak party. Budu asi dělat anděla :) Promin, tati, ale do Yosemitu se asi zas nepodívám :-( Bojím se, že bych zabloudila a také, že bych tam od 5 odpoledne ležela ve žďáráku, protože se brzy stmívá, ačkoli úplněk je tady také. Promiň, přecenila jsem svou dobrodružnou povahu :-( San Franciscko je pěkné, ale musím přiznat, že je mi tady samotné občas smutno :-( Takže se na Vás na všechny super-moc těším ! :) A příště si beru 14 dní dovolené raději v Nedvajzu :) Mějte se krásně a posilam pusu!**

7. 11. 2014 Ahoj z Nedvajzu, jsi pěkně pihovatá. Z parku si nic nedělej, zajedeme tam spolu. Nechal jsem tam taky pytel. Tady opravujeme mámino brus na sklo. Opravdu nezahálí Trochu jej zavařila na lampě pro Toma. Sklíčka už má naštěstí oblepené Cu páskou. Zítra začínáme pájet. Moc času nezbývá. Maminka se právě vrátila z oslav 150. let městské knihovny. Prý spousty malých řízečků. Ty budeš mít taky zítra raut, tak nemusíš závidět. Co vypráví Zdenda a máš už ty foteny z poválečné éry Lhotků ve službách armády :) Prý je toho celá bedna na půdě. Celou ji nemusíš přitáhnout.

7. 11. 2014 22:40 Ahoj tati, díky za zprávu :) Zkusím to nadhodit na nedělním společném obědě :) Rautík zítra bude, ale myslím, že si ho celkem odpracujeme, protože už mám asi 10 funkcí, např. zabavit konzulku, vybírat za lístky, dělat anděla, ... :-( Těším se na vas! Ať vám jde pájení! :)

8. 11. 2014 Ahoj Terinko, máš moc hezké selfies. To jsem ani nevedela, že máš takové pěkné zelené boots. Včera jsme byli v kine na Interstellar a já také v knihovně na oslavě 150. výročí založení. Dobrý catering. Jirka poté litoval, že nešel se mnou. Anička má už půl hodiny zpoždění, to je ale studijní morálka. Pusu posílá, mamuska

9. 11. 2014 22:58 U nás dobrou předpůlnoční, milovaná dcerko. Dnes ráno AJ s Aničkou. Potom cukrárna. Nejdříve jsem pletla housky, poté obsluhovala, zničila jsem Pažížak a musela jsem ho sníst, úspešná jsem nebyla u plnění trubiček. Ostříhala jsem Madlenku i Aničku. No, Ty nám hlavně nic nepiš, breky, breky. Mamuška

9. 11. 2014 Zdravím a omlouvám se za prodlevu! Po procházce po trailech Walnut Creeku jsem si místo pečení štrúdlů dala prvního amerického burgra. Už bylo taky na čase! Už jsem si myslela, že tu zhubnu. Včera byl den "D" velkého (a poněkud zmateného) československého srazu. Než ten blázinec nastal, byla jsem se zas projít po okolí a viděla jsem laně a veverky. Malý krůček pro lidstvo, ale velký pro mě ... půjčila jsem si auto. V půjčovně mi napálili 4*více, než byla on-line rezervace. Stáhla jsem to na dvojnásobek a připadala jsem si jak při vyjednávání v Indii.

10. 11. 2014 Ahoj Terko, co se takhle rozepsat trochu větou rozvitou. To půjčené auto mělo automat :) V půjčovně bych se otočil a na tabletu rezervoval On-line. Babička nás dnes vzbudila, že už jsi jí telefonovala a že Ti zapomněla říci. "Ať se Ti daří." Tak tak činím za ní teď.
    Včera jsme opět byli v kině na: Co jsme komu udělali. Úsměvně protirasistické francouzské dílko. Maminka zapomněla prádlo přes noc na sušáku venku. Neuschlo. Dnes se konečně snad už dokopeme zazimovat rybník. ttt

10. 11. 2014 14:50:41 Ahoj, babičce jsem ještě zavolala. Zbyl mi trochu skype credit z minule návštěvy USA :) Auto je automat, ale je to OK :) Vyrážím do Yosemitu&mám pro jistotu rezervovaný hostel s dobrými referencemi nedaleko. Mějte se fajn a držte mi palce!

10. 11. 2014 15:01 Yosemite Lakes Park počasí.
    Držím až mi modrají, podle krátkodobé předpovědi na yr. tam má být do středy slunečno bez srážek. Zítra až 20st. Ani k ránu neklesne rtuť pod 8 st.C. Na Tvůj péřák až moc teplo. Podle dlouhodobé až v neděli zataženo. Průběžně budu kontrolovat. Ty mě ale pěkně štveš, uvidíš něco, co já neviděl. Žulový El Capitan s těmi nejhezčími spárami. Mekku všech skálolezců. Jak zastavíš na kávu v nějakém motorestu s hotspotem, posílej průběžně zprávy!!! Vedle El Capitana se zaměř na Sequoya gigantea. Poznáš jí lehce podle šišek. U Ernsta Haeckela pod číslem 10. ttt
    P.S. a jezdí se tam vpravo, ne jako v Indii!!!

10. 11. 2014 23:08 Ahojky, už se několik hodin procházím Yosemite Valley a je to nádhera! Ale nebojte, je to tu skoro jako na Václaváku :) :) Odesláno z hráškově zelenkavého iPhonu

10. 11. 2014 Terko, už mě štveš. Opravdu. Mamuša
    Ale moc drzim pesti, davej, prosim Te na sebe pozor. Líbá, Mamuška

11. 11. 2014 03:22 SMS ... Ahojky, už jsem v pořádku ve svém teploučkém spacáku i žďáráku od pana Rakoncaje :) Dobrou***.

11. 11. 2014 06:32 Ahoj do žďáráku od Josífka Rakonsajů, dnes oblačnost od východu ale nulové srážky, zítra ráno bezvětří. Nejvyšší teploty 18 st.C, noční nad 8 st. ttt
    P.S. Kdy upřesníš hodinu příletu na letiště Václava Havla :) Budu čekat jako vždy ve Starbucksu u kapučína.

11. 11. 2014 v Nedvajzu 15:25, SF 06:25 Dobré ranko do Nedvajzu ze spacáku z pod El Capitana za úsvitu :) Medvědi nepřišli&jsem OK; D

12. 11. 2014, 7:11:47 Bivak... Zdravím Vás po návratu z Yosemite :) Není to špatné vlézt si zas do peřin a nebát se medvědů :) Bylo to tam však úchvatné!!! Určitě bych se tam ještě chtěla podívat a jít nějaký delší trek. Ta příroda je fakt dechberoucí! Já byla v nejnavštěvovanějším údolí, kde je i v listopadu mnoho návštěvníků. Mnoho z nich to však jen projede autem, takže když jsem dnes byla na trailu k El Capitan, potkala jsem za 15 km asi jen 5 lidí:) Musím přiznat, ze včera jsem si celkem nadávala, když jsem se vracela z úžasné vyhlídky Glacier Point a začalo se stmívat a já ještě nevěděla, kde budu spát a docházel mi benzín... "Ustlala" jsem si nakonec v táboře č. 4. :)
    Všechno jídlo jsem dle instrukcí zavřela do kovové bedny (která byla ale jen 3 metry od mého stanoviště!!), aby na něj nemohli medvědi. Nesmí se nic nechat ani v autě, jinak si to auto "otevřou". Před spaním jsem se ptala rangera, jestli je OK, když nemám stan, ale jen spacák a ždárák a on mi řekl, že je to safe, že mi medvěd hlavu neukousne, maximálně mě olízne. Mám si raději pořádně umýt obličej od krému a tak. To mě dodalo odvahu :) Jelikož jsem byla strašně utahaná, usnula jsem brzy. V noci mě vzbudily rány do kovové bedny, ale naštěstí ne té mojí, ale někde daleko. Raději jsem se moc nerozhlížela a spala dál :) Ráno po El Capitanovi jsem ještě jela kousek na sever po Tioga Road a to byla taky nádhera! Pošlu vám fotky z iPhone, než se mi vybila baterka. Zítra se ještě pojedu podívat do Frisca a odpoledne ke Zdenkovi. Ve čtvrtek už letim. Přiletím v pátek v 17:50. Teším se na Vás!!! Jo a moc děkuji za zprávy! Moc mě vždy potěší! Posílám pusu**t

12. 11. 2014 Ahoj cestovatelko odvážná, doufám, že nehodláš sama pokračovat do Yellowstonského parku. Zanechal jsem mámu i Tondu v Nedvajzu, neb by se tam prý sama bála a za chvíli začíná tady v Biskupcovce domovní schůze. Tak mi drž na oplátku palce aby mě nechtěli zvolit předsedou představenstva. Na letiště pojedeme i s mamčou. vyzvednu je i s Toníkem v půl třetí na Hlaváku. ttt

13. 11. 2014 Honzíka políbila ta mrcha múza, takže si brnká a ničehož ukuchtěno doma není. **t

Opravuji, zdravíme po obědě a děkujeme za brambory, ze kterých Honzík udělal fialovou kaši.

18. 11. 2014 Ahoj Terko, koukni prosím zkušeným okem investigativní žurnalistky na toto, až budeš mít chvilku, zda to mohu propojit s webem a poslat to Daliborovi a P3kovi :) Zda tam nejsou čirou náhodou diskriminováni Indové, Američané nebo tamní naši rodáci, krajané a jiní krajánci u těch jejich krajáčů a kafemlejnků podomácku zbastlených.
    A deník jsi jistojistě spálila neb nechceš být nařčena z protikrajánkovského rasizmu. ttt

3. 1. 2015 Opomenul jsem ti poreferovat o předvčerejší Novoroční návštěvě u sousedů. Vše kolem ne zasněženo ale řádně pocukrováno jako babiččino buchty.
    Drahuška... „Krysta pojede tam, potom sem, pak přivezu Filípka“ … Tvoje mamča se v té její logistice přepravy vnoučat začínala zcela ztrácet a pokusila se převézt hovor na svoji parketu, kde se cítila spíše doma a měla pevnější půdu pod nohama. Na elasticitu nabídky a poptávky a mikroekonomických vztahů vůbec, jakožto hybné síly pokroku, kteréžto téma nastudovala za bezesné noci předchozí v dílku Edmunda Conwaye. Chtějíc navíc toto ilustrovat na příkladu z blešáku zezakopce z Tuháně. Jak jsem správně tušil, neuspěla. Pokračovali jsme o chaloupku dále k Zástěrům, kde se situace s malými nuancemi opakovala včetně odmítnutých frťanů. A Novoroční předsevzetí? Bábrlinka naše zaúkolována jako vlastenka správná, by spíchla vlajku českou, neb národní uvědomění v údolí našem povážlivě upadá. Držák na prápor od Honzy Vedrala již zavěšen čeká hnedka vedle dveří nad zápražím, jako na potvoru směrem přímo na Mekku. To kdyby se tudy čirou náhodou po modré turistické zástupy vyznavačů Mohamedových ubíraly. Ponejprve budou ale moci zahlédnout falangu naší o výročí vstupu do NATO, což se jim pramálo zamlouvat asi bude.

5. 3. 2015 Ahoj Terko, jak to, že nevoláš? Sedíme tu s Tondou v pozoru už od šesté, od ranního kuropění a pořád nic. ttt

--------------------------------------------------------------------------------

fotodokumentace

čumkarta z pod El Capitan

mapa Yosemitu

Předjezdci:

Tak trochu v Zdeňkových, dědových, brachusových i svých šlépějích vlastních.

a to je prozatím KONEC!        :-(

___________________________________________________________________________________________________________

Tereza (3.11.2014 18:58): Zdravim z Piccadilly circus a vyrazim k Temzi :)

Já (19:01): Zdravim z Mlade Boleslavy kam nas zavezl autobus pri vyluce Ceskych drah, v Turnove mi prave ujizdi pripoj na Semily, ze jsem nejel s tebou, ttt

Paichlová, Tereza (23:10): ZdravimZ3.poschodiPalandyHosteluUHydeParku:)UzJsiDorazilKeKrbu,tati?ProzvoniliBysteMeProsimV6:40LondynskehoCasu,tj.7:40Ceskeho,abychNezaspala?Dobrou&pusu*t

ZdravimZFriska&frcimBARTemDoWalnutCreeku.JeTu19stupnuAModreNebe:)DnesToNaMocVelkouPartyNevidimNebZacinamKlimbat:)Prosim,preposilejteSiZpravy&pusu*t